Każdej z nas zdarzyło się na pewno być na ślubie lub oglądać relację ślubną, która zrobiła na nas ogromne wrażenie. Istnieją bowiem Panny Młode, które potrafią bez stresu zorganizować wesele niemal idealne. Ma się wrażenie, że każdy element został przemyślany i dopracowany w najmniejszym nawet szczególne. Nie zawsze potrzebny jest konsultant ślubny, ani worek z pieniędzmi bez dna, aby zorganizować wszystko na “tip-top”.

Z pewnością zdarzyło Ci się obejrzeć odcinek “Perfekcyjnej Pani Domu”. Małgosia Rozenek uczy kobiety, jak mądrze się zorganizować, żeby mieć piękny i czysty dom – nawet, jeśli wydaje się to w danym momencie niemożliwe. A jednak! Istnieją pewne sposoby, praktyki i nawyki, które z największej bałaganiary uczynią całkiem sprawną panią domu.

A co gdyby był to program Perfekcyjna Panna Młoda? Co poradziłaby im prowadząca? Sprawdźmy. 

1. OGLĘDZINY

Zanim zajmiesz się przygotowaniem własnego ślubu, sprawdź najpierw “z czym to się je”. Możesz porozmawiać z innymi koleżankami, u których byłaś na slubie, lub pobuszuj w Internecie. Poszukaj wszystkiego pod hasłem ŚLUB. Stare powiedzenie mówi, że z wrogiem trzeba się zaprzyjaźnić, a lęki oswoić, dlatego im więcej się dowiesz przed, tym łatwiej Ci będzie przełożyć zdobytą wiedzę podczas organizacji własnego wesela.

Gdzie możesz znaleźć potrzebne informacje?

  • Gooogle
  • Fora Internetowe
  • Blogi Ślubne
  • Portale Ślubne
  • Grupy Ślubne na Facebook
  • Instagram
  • Koleżanki po ślubie

2. PLANUJ

Dobrze rozpisany plan pozwala nam jasno i precyzyjnie określić swoje cele. Do czego dążymy? Na czym najbardziej nam zależy? Co jest priorytetowe? Jeśli spiszesz wszystkie zadania, jakim musisz sprostać, by osiągnąć sukces, wówczas łatwiej Ci będzie zrealizować swoje marzenia. Proponujemy, abyś zrobiła trzy listy

LISTA MARZEŃ ŚLUBNYCH – czyli wszystko to, co pragniesz, by znalazło się na Twoim weselu. Mogą być nawet te z pozoru nierealne. Taka lista pozwoli Ci stworzyć obraz, który następnie zbliży Cię do określenia pojedynczych celów.

LISTA ZADAŃ – najtrudniejsza, z zarazem najważniejsza do wykonania. Tutaj spisujesz absolutnie wszystko, co będziesz musiała zrobić i załatwić aż do samego wesela. Początkowa lista będzie podstawowa, ale w trakcie okaże się, że dojdzie jeszcze kilka ważnych spraw, o których na początku nawet nie wiedziałaś. Nie przejmuj się ilością i chaosem na tej liście. Zapisuj wszystko, co tylko przychodzi Ci do głowy.

LISTA PRIORYTETÓW – ostatnia lista, gdzie wszystkie zadania z “LISTY ZADAŃ” należy uporządkować. Podziel ją na trzy rubryki: zadania priorytetowe, zadania podstawowe, zadania ostatniej chwili. Dzięki temu doskonale będziesz wiedziała od czego zacząć, a przede wszystkim zaczniesz realizować konkretny plan w sposób kontrolowany i świadomy.

3. ORGANIZUJ CZAS

Perfekcjoniści doskonale wiedzą, że panowanie nad czasem to podstawa każdej organizacji. Kalendarz powinien być Twoim najlepszym przyjacielem w trakcie przygotowań do wesela. Możesz skorzystać z gotowych propozycji kalendarzowych lub po prostu mieć własny. Tak naprawdę nieważne, jaki on będzie. Zapisuj jednak wszystkie daty, terminy i godziny. Swoje zadania nanieś na oś czasu i postaraj się niczego nie odkładać na później. Im mniej obowiązków przed samym weselem – tym lepiej. Będziesz mogła spać spokojnie, a jak wiemy, dobry sen wpływa korzystnie na nasza urodę.

4. ZNAJDŹ POMYSŁ NA SIEBIE I TRZYMAJ SIĘ GO

Wesela rystykalne, mimalistyczne, glamour, bajkowe… Znajdziesz naprawdę wiele inspiracji i pomysłów. Sztuka perfekcjonizmu, to stworzenie własnej koncepcji oraz konsekwentne trzymanie się jej. Dlatego, jeśli postanowiłaś zorganizować wszystko w stylu rustykalnym, ale wyjątkowo podobają Ci się też sportowe samochody i znalazłaś wyśnioną balową suknię, to powinnaś spróbować znaleźć kompromis, lub zrezygnować z pomysłów, które odbiegają od Twojej pierwszej koncepcji. Chyba, że jesteś w stanie wszystko perfekcyjnie połączyć, wtedy śmiało 🙂

5. KONTROLUJ SYTUACJĘ

Dajmy na to, że masz równo rok do zorganizowania wesela. Co 3 miesiące poświęć chwilę, żeby zastanowić się nad tym ile udało Ci się już dokonać oraz co Cię jeszcze czeka. To dobry moment, by zastanowić się, czy czegoś jeszcze nam brakuje. Być może możesz jeszcze spełnić jakieś dodatkowe marzenia. Taka refleksja pozwoli Ci poczuć się panią sytuacji. Świadomość, że udało się już tak wiele dokonać zmotywuje Cię także do dalszego działania, dzięki czemu będziesz efektywniej oraz z większa przyjemnością realizować kolejne cele.

6. ZASADA TRZECH KWOT

Cóż… organizacja wesela to niemały wydatek, dlatego bardzo ważne jest mądre zarządzanie finansami. Ustal trzy kwoty, które będą decydowały o tym co i za ile kupisz:

EKONOMICZNA – najmniejszy możliwy budżet, jaki chcielibyście przeznaczyć na całe wydarzenie.

REALNA – kwota na jaką jesteście przygotowani i na którą możecie sobie pozwolić.

MAX – to maksymalna i najwyższa  kwota, jaką możecie osiągnąć w związku z organizacją wesela.

W trakcie wybierania poszczególnych elementów wesela jak np. zespół, suknia ślubna,czy tort, dążcie do kwoty ekonomicznej. Jeśli coś jest jednak podstawą Waszego wesela spokojnie możecie przeznaczyć na to kwotę realną. Kwotę max przeznaczcie tylko i wyłącznie na wyjątkowo i szczególne wydatki.

Dzięki takiej strategii przedłużysz czas decyzji w trakcie zakupów, dzięki czemu unikniesz pochopnie wydawanych pieniędzy pod wpływem impulsu. Oszczędzając na mało ważnych elementach, możesz sobie pozwolić na drobne szaleństwo np. podczas zakupu sukni ślubnej.

7. RAZEM MOŻNA WIĘCEJ

Czym byłby dobry szef, albo bizneswoman bez odpowiedniego zespołu ludzi? Organizacja wesela to pewnego rodzaju praca do wykonania, dlatego sama możesz nie dać rady. Dużo więcej i efektywniej załatwisz, jeśli znajdziesz zespół osób do pomocy. W pierwszej kolejności powinien to być oczywiście Twój partner. Z kolei na dobrą świadkową można liczyć w każdej sytuacji. Mama, babcia, czy bliskie koleżanki to także doskonali “współpracownicy”. Pamiętaj, że najlepsze projekty powstają w grupie ludzi, którzy wspólnie dążą do jednego celu. Nie bój się zatem prosić nikogo o pomoc oraz powierzać zadań, które Cię w danym momencie przerastają. Razem naprawdę można więcej.

Mamy nadzieję, że po tym artykule czujecie się gotowe na “test białego welonu”? Chcemy też jednak przypomnieć, że ślub i wesele to przede wszystkim Wasz dzień. Jeśli najlepiej czujecie w chaosie i nie przeszkadza Wam, że coś pójdzie nie po Waszej myśli, to Wasz ślub dzięki temu może także zyskać wyjątkowy charakter i atmosferę swobody. Warto jednak ułatwić sobie organizację nawet najbardziej chaotycznego wydarzenia choćby dobrym planem do ewentualnego “niezrealizowania” 😉

Wszystkim Pannom Młodym życzymy, by niezależnie od okoliczności, czuły, że ten dzień jest perfekcyjny… przede wszystkim dla nich.

Podobne wpisy