Firmy Weselne w Twojej Lokalizacji

Sala weselna - od czego zależy wybór?

Kiedy para młoda planuje przyjęcie weselne, jedną z rzeczy, która wymaga gruntownego przemyślenia jest miejsce, w którym się ono odbędzie. Wbrew pozorom jego wybór należy do żmudnych i najtrudniejszych elementów całej układanki.

Przyjęcie weselne to drugi najważniejszy punkt programu po ceremonii ślubnej. Dlatego nowożeńcy pragną, aby miejsce, w którym się odbędzie, było przytulne, a przede wszystkim pomieściło wszystkich gości. Idealnie, jeżeli zagwarantuje poczęstunek i menu na poziomie ich oczekiwań. Wszystko zależy również od tego, jakim dysponują budżetem. Jeżeli dużym, to zapewne para będzie poszukiwać oferty ekskluzywnej, a nawet wręcz snobistycznej, nie bacząc zbytnio na koszty. Nie bez znaczenia jest też liczba zaproszonych gości i pora roku, podczas której bierzemy ślub.

Od czego zacząć?

Najlepiej od określenia liczby osób, które wezmą udział w przyjęciu. To pozwoli zdefiniować, jak duża sala jest potrzebna, co z kolei będzie miało też wpływ na wybór miejsca. Dużych sal jest znacznie mniej i dlatego należy rezerwować je z dużym wyprzedzeniem. A jeżeli w dodatku nowożeńcy myślą o ekskluzywnej restauracji lub popularnym miejscu, tym trudniej  będzie dokonać rezerwacji.

Kiedy znana jest już wstępna liczb osób, należy zastanowić się, czy bardziej zależy parze młodej na tym, by sala znajdowała się w centrum miasta, czy poza miastem z ładnym widokiem, zielenią i możliwością zaczerpnięcia świeżego powietrza. Jeżeli jednak wybierzemy tę drugą opcję, konieczne jest zagwarantowanie transportu gościom zarówno na przyjęcie, jak i na  powrót z niego. Natomiast wybór pierwszej opcji pozwoli zaoszczędzić koszty. Ale w zamian za to konieczne jest sprawdzenie dostępności parkingu.

Wygląd sali

W tym wypadku nowożeńcy kierują się własnym upodobaniami. Przeglądają szereg stron internetowych z ofertą miejsc, ale jest to zbyt czasochłonne, dlatego warto wybrać się na Targi Ślubne, gdzie można przejrzeć dostępne katalogi. Sale w zabytkowych wnętrzach, pałacach, szlacheckich dworkach, na zamkach – wybór jest duży, ale to para młoda musi podjąć decyzję, jaki styl jej bardziej odpowiada – nowoczesny, ekskluzywny, folklorystyczny, a może historyczny wystrój. W przypadku zabytkowych sal należy wziąć pod uwagę, że często nie ma w nich klimatyzacji.

Jednak najczęściej wybór sali  uzależniony jest od budżetu. Koszt jej wynajmu i menu niejednokrotnie jest przyczyną zmiany decyzji, bo w ostatecznym rozliczeniu przekracza planowane koszty. Dodatkowo warto sprawdzić, czy w ofercie znajdują się nielimitowane napoje, tort, ciasta, dekoracje kwiatowe. Dobrze, jeżeli miejsce gwarantuje szampana na przywitanie oraz tradycyjnie chleb i sól.

O co pytać?

Do rozmowy z menedżerem sali należy się dokładnie przygotować i najlepiej spisać wszystkie  pytania do niego. Miejsce, które młoda para wybierze na przyjęcie weselne, powinno posiadać pokoje noclegowe. Jeżeli nie ma, warto sprawdzić ofertę pobliskich hoteli.  Ważne są również pytania o parking i opłaty z nim związane. Latem ogromne znaczenie ma klimatyzacja – warto zatem zorientować się, czy sala ją posiada. Trzeba zwrócić uwagę na parkiet – jak duża jest jego powierzchnia, czy jest śliska i czy orkiestra znajduje się w tym samym pomieszczeniu, co stoliki.

Nie wolno pominąć pytań o dodatkowe opłaty. Para młoda musi posiadać wiedzę, czy jest dostępny osobny stolik dla zespołu, kamerzysty i fotografa i czy płaci za te osoby pełną opłatę. Ponadto, jakie są opłaty za dzieci, czy można przynieść własny alkohol i czy pobierana jest tzw. opłata korkowa. Jeżeli tak, to w jaki sposób jest liczona? Jakie są ceny alkoholu w lokalu i jakie marki są dostępne? Czy można dostarczyć własne wyroby? Jakie są opłaty? Jakie nowożeńcy ponoszą koszty za stłuczoną zastawę i kieliszki.  Zdając sobie sprawę, że podczas przyjęcia napoje, kawa, herbata  i soki cieszą się największą popularnością po przetańczonych godzinach, należy dowiedzieć się, ile ich przypada na jedną osobę? No i oczywiście istotne jest zapytanie o ilość posiłków oraz czy wypieki i tort zawierają się w cenie oferty.  

Jeżeli planowany jest pokaz sztucznych ogni, należy spytać menedżera o pozwolenie. Na wszelki wypadek miejsce, w którym planujemy wesele, powinno posiadać agregat prądotwórczy. Nie zaszkodzi, jeżeli będziemy znać liczbę osób obsługujących przyjęcie. Para młoda powinna zwiedzić wszystkie pomieszczeń restauracyjne łącznie z kuchnią i toaletami. Ważne jest zorientowanie się, w jakich garnkach będą gotowane posiłki, a w jakiej zastawie podawane.

To jedynie część kwestii. Warto spisać wszystkie i wyjaśnić je z menedżerem, aby potem nie było nieprzyjemnych niespodzianek. Należy uważnie przeczytać umowę przed podpisaniem i ustalić kwotę zaliczki. Wszystkie ustalenia należy szczegółowo zawrzeć w umowie.

Komentarze



Ładuję
Pobieram komentarze...
cien cien cien
cien cien

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA